Otsi lõpetajat:

Department: Ehte- ja sepakunst (BA)

Visa Eino Eduard Nurmi

Sepistatud anumate kaudu mõtestan ühendust tule, söögivalmistamise ning sepise vahel. Anumate sõnum seostub otseselt millegi jagamise ja sotsiaalsusega. Rauast anumad on universaalsed vormid, mida võib kasutada nii vaagna kui tuleanumana.

Mirjam Aun

Sarnaselt voolavale veele, mis poleerib klaasikilde ja silub kive madalas vees, pehmendame meiegi ajavoos mateeriat. Kuigi inimkeha on kaduv ja ajalik, jääb me kohalolekust füüsilisse maailma mõjus jälg.

Hugo Toss

Hark Millegi vana sepistamine vanade tööviisidega on nagu ajas tagasi minemine – see aitab paremini mõista tolle ajastu meistrite oskusi ja teadmisi. Mõneti isegi tunnetada samu tundeid nagu nemadki võisid tunda. Sepistades harki, mis on olnud inimkonna ajaloos üks põhilisi abivahendeid põllutöö tegemisel, saad aru, et see ei ole enam pelgalt tööriist, vaid ka õpetaja …

Anete Maria Meresaar

Soovin väljendada siirast läheduse tunnet, mis tundub ühtjagu hoomamatu ja samal ajal väga tuttav ja turvaline. Intiimehted võimendavad füüsilist naudingut ja suurendavad keha tundlikkust. Rõngad loovad survet intiimpiirkonnas ning nende kandmise akt on iseenesest mäng kontrolli ja kontrollimatuse piiril.

Valdek Laur

Mehelikkuse kosmeetika Kaasaegses maailmas on mehelikkus muutunud kosmeetiliseks karikatuuriks. Õigel mehel on palju raha, kallid autod, villa Hispaanias (või vähemalt mõis Läänemaal), korras tuba, maitsetud kuldketid ja klotserid, kuuspakk ning kuulekas naine. Õige mees ei küsi, vaid ütleb. Õige mees mõtleb oma peaga ning teab kuidas asjad on – ta ei pea õppima, kontrollima või …

Katariina Kriipsalu

Puudutusel on mõju. Kas pehme ja meeldiv või hoopis järsk ja ehmatav. See võib pakkuda rõõmu või teha haiget. Keha kannab ajalugu, kõik kokkupuuted salvestuvad moel või teisel. Kogume endasse nähtavaid ja nähtamatuid jälgi. Üks kannatab, teine ei pannud kontakti tähelegi, ka parim kavatsus võib kriipida. Mis juhtub kahe materjali kokkupuutel? Ka peale mõju hajumist …

Villu Mustkivi

Raud on üks vanimaid ja olulisemaid materjale inimkonna ajaloos – üks maailma alustaladest. Liites sellele süsiniku saame möödapääsmatu materjali, terase, mis ulatub elu igasse otsa. Inimkonna alateadlik lembus selle rauasulami vastu on põhjendatud. Teras on vastupidav, sitke ja lõpmatute võimalustega – kuumalt voolitav nagu savi, külmalt kange ja sitke. “5,7°” on sepistatud ilmasammas, mis esitleb …

Margus Elizarov

Trükikunst loodi selleks, et midagi oleks lihtsam edasi anda. Mina loon oma trükiarsenali, et sellega sõnumit ehk just raskem edasi anda oleks. See raskus loob olukorra, kus midagi ei öelda ilmaasjata, vaid iga mõte on väljendamiseks viimseni valmis mõeldud ja lihvitud. Kui midagi on vaja niiviisi öelda, et see meelde ja kestma jääks, peab sõnum …

Kristjan Tammjärv

Tulevikku ette aimav visioon “Raud roostetab, flokk jääb” viib vaataja fantaasiaküllasesse absurdi maailma, mis on inspireeritud tööriistade tehnoloogiast, kodumaa maavaradest, kaasaegse elu suminast ja ühiskonna düstoopiast. Flokkil, nagu rauaroostel, on iseloom katta materjali näiline pealiskiht. Ühendades läbi ainulaadse tehnika metalli ja nailonkiudu, mis annavad objektidele pehme ja samblase tekstuuri. Flokitud metall tekitab kummalise ja võõrastava …