Otsi lõpetajat:

Isetegemise perspektiivid rõivadisainis

Anna Viik

Disain ja rakenduskunst magister

. . . . . . . . . . . . . . . .

Käesolev magistritöö uurib aina enam populaarsemaks muutuvat isetegemise kultuuri läbi rõivaste loomise. Keskendutakse konkreetsele tarbimisvormile, mida tuntakse tee-seda-ise (edaspidi DIY) nime all. DIY on üha populaarsem tarbijakäitumine, mille kohta on vähe uuringuid, sest see on nii laiahaardeline tarbijasegment ja seda on keeruline mõõta.

Antud töö nõuab osaliselt ajas tagasi liikumist. Magistriõppe jooksul (2015–2023) omandatud kogemuste baasil kujunesid välja teatud vajadused ja tähelepanekud, mis koondusid lõpuks kõik ühise nimetaja alla, milleks oli minu loodud ringmajanduse platvorm. Platvorm kannab nime Stuudio 213 ning kätkeb endas DIY tegevustena õmblusklubi, avatud õmblustöökoda ning töötubasid. Stuudio 213 tegevustes osalevate inimeste tagasiside põhjal lõin tööriista – rõivavalmistamise tervikkomplekti nimega Pattern Lab, mis võiks nende isetegemist hõlbustada. Sealt kasvas välja idee katsetada antud tööriista ka esmakordsete õmblejate peal. Katsetasin Pattern Lab tööriisata nimetatud keskkonnas ja analüüsin kas magistriõppes oldud aja tegevuste põhjal loodud ringmajanduse platvorm on praeguses hetkes õigustatud.

Stuudio 213 komponendid
Stuudio 213
Stuudio 213
Stuudio 213
Stuudio 213
Stuudio 213
Pattern Lab on rõivaste valmistamise terviklik lahendus, mis on loodud lihtsustama protsessi neile, kes juba õmblevad ja inspireerima neid, kes seda veel ei tee.
Pattern Lab workshop for young fathers, Marten
Pattern Lab workshop for young fathers, Kaspar

Pattern Lab workshop for young fathers, Mihkel

Pattern Lab workshop for young fathers, Yasin
Pattern Lab workshop for young fathers, Oliver
Pattern Lab workshop for young fathers,
Kristian

Do it yourself motivations in garment design

Studio 213, circular economy platform for garment design, created as a conclusion of this master’s thesis underpins the DYI culture in its current form while Pattern Lab acts as a catalyst to action in todays’ environment. As designers, encoding the value of environmental protection into our work is a crucial responsibility. Placing the question of sustainability at the core of every part of Studio 213’s model plays a central role in changing consumption habits. Additionally, recycling or upcycling waste is an important theme within the design model. Practices such as eco design, zero-waste, and sustainability should not be exceptions, but rather natural conditions in the process of creating garments.

Pattern Lab can be used as a tool to spark an interest. I draw a conclusion from the feedback received from the community that surroundings of an experience plays a big role for respondents. My original argument that Pattern Lab acts as a motivator for sewing is confirmed by the corresponding case study. The male attendants expressed feeling empowered by a fulfilling activity as well as by learning a new practical skill. In addition to experiencing something new, participants gained a new appreciation for clothing. The garments created by hand carried a sentimental value in the eyes of Pattern Lab workshop participants who were young fathers, which inspires taking better care of the item and eventually passing it along to the next generation. 




Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga